Sport, szczególnie ten obecnie nazwany profesjonalnym, jest bez wątpienia w stanie produkować ogromne ilości pieniędzy. Wydawać by się z początku mogło, że na organizację imprez sportowych trzeba przede wszystkim środki przeznaczyć, jakieś kwoty wydać. Obserwując poczynania multimilionerów obecnych w światowym sporcie, przede wszystkim w piłce nożnej w Europie i większości świata, w futbolu amerykańskim w Stanach Zjednoczonych, przeciętny kibic może odnieść wrażenie, że wszystko to jest po prostu jakąś kosztowną zabawką. Nawet przy okazji organizacji wielkich imprez sportowych, w tym także tych odbywających się w Polsce, mówi się również przede wszystkim o kosztach, jakie musi ponieść państwo- lub miasto-organizator. A jednak sport profesjonalny ciągle istnieje, ma się dobrze i co więcej – w dalszym ciągu produkuje dla swych „opiekunów” ogromne pieniądze.
Przede wszystkim należy zauważyć, że lwia część pieniędzy przeznaczonych na sport otrzymywana jest od sponsorów, którzy najczęściej zyskują tym samym miejsce reklamowe w transmisjach, na banerach, mają prawo używać loga imprezy lub meczu, a także zostać sponsorem tytularnym. Odbywa się to na zasadzie zwykłej wymiany handlowej, która oferuje usługę reklamową z wysoką oglądalnością, w zamian za wsparcie finansowe. Nie można przy tym zapominać o firmach, które umieszczają swoje loga na koszulkach czy innych strojach drużyn sportowych, pojawiając się później we wszystkich środkach medialnych i zwiększając tym samym swoją rozpoznawalność.
Twarze i ogólnie pojęte „wizerunki” sportowca też mają swoją cenę. Im atleta lepszy, tym jego wartość reklamowa wyższa, stąd ogólna walka marek spod rozmaitych znaków o możliwość związania się kontraktem. Zarabia na tym zresztą także drużyna dzięki możliwości sprzedaży chociażby klubowych gadżetów, czy koszulek.
Wszystko rozbija się zatem o popularność. Sport osiągnął taką powszechność i zainteresowanie na świecie, że codziennie wydarzenia atletyczne śledzą miliony ludzi na całym globie. Dostęp do wydarzeń sportowych ułatwił także zdecydowanie postęp technologiczny, dzięki czemu kibice mogą oglądać mecze z każdego zakątka planety. Za wysoką oglądalnością idą większe pieniądze od potencjalnego sponsora, który będzie chciał swoją markę podczas wydarzenia sportowego zareklamować. Tym samym rośnie jeszcze bardziej rozpoznawalność poszczególnych gwiazd, a kluby, chcąc nie chcąc, muszą zdecydować się na płacenie im coraz większych pieniędzy. Jednakże wszystkie wydatki poświęcone za przygotowanie i utrzymanie stadionu, boiska, hali, basenu, czy jakiegokolwiek innego obiektu sportowego, a także środki wydane na wynagrodzenia dla sportowców zwracają się z nawiązką.
Im więcej bowiem pieniędzy w sporcie, tym więcej osób jest przyciąganych jego marketingową siłą. Z każdym nowym kibicem pojawiają się kolejne pieniądze, które kibic wyda także na stadionie, czy przy okazji około meczowych zakupów i przygotować. Koło powoli się zamyka, a pieniądze zaczynają napędzać rywalizację, która wkroczyła na poziom jeszcze 100 lat temu wydający się kosmicznym.